Ik creëer een omgeving die kansen biedt waardoor ieder kind kan ontdekken wat hij of zij kan en waardoor ze zich kunnen ontwikkelen op alle gebieden (sociaal-emotioneel, cognitief, motorisch, creatief, taal) en ik accepteer ieder kind zoals ze hij of zij is…
Ik help ze hun zelfstandigheid, zelfvertrouwen, individu, flexibiliteit, creativiteit te ontwikkelen door middel van een veelzijdig aanbod waar een kind tot zijn of haar recht komt (constructiemateriaal, fantasie en rollenspelstimulatie).
Als een kind zich emotioneel veilig voelt en uitgedaagd wordt, kan zijn of haar zelfvertrouwen groeien en leert het kind flexibel om te gaan met verschillende situaties en later de grote wereld!
Mijn houding ten opzichte van de kinderen, de interactie tussen mij en de kinderen stimuleert hun actieve brein en de spraakontwikkeling om taal te produceren, een taalrijke omgeving is belangrijk voor je taalontwikkeling maar ook een stimulerende omgeving met cognitieve, creatieve en sociale ondersteuning! Ik vind dat heel belangrijk en ben de hele dag met de kinderen aan het praten, door boekjes voor te lezen, liedjes te zingen en te vertellen hoe alles om hen heen heet en ik daag ze uit mij te vertellen wat ze hebben meegemaakt of hebben gedaan in het weekend.
Door ze te observeren zie ik wat een kind wil en waar zijn of haar interesses liggen, ik speel daarop in door ze uit te dagen, prikkelende vragen te stellen en het speelaanbod aan te passen.
Ik beweeg mee met de kinderen in hun individuele ontwikkeling. Ik merk hun behoeftes op en interpreteer/reageer passend door ze een compliment te geven om hun inzet of prestatie (dat is hulpvaardig van je of je hebt zoveel verschillende kleuren gebruikt), door te reageren als een kind boos is (ik zie dat je boos bent, ik zie jou, jij doet er toe).